Generelle vilkår og betingelser

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår forstås:

Fortrydelsesperiode: perioden inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i erhvervsmæssig sammenhæng og indgår en fjernkontrakt med erhvervsdrivende;

Dag: kalenderdag;

Løbende transaktion: en fjernkontrakt vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller afhentningsforpligtelsen er spredt over tid;

Holdbart datamedie: ethvert medium, der gør det muligt for forbrugeren eller erhvervsdrivende at gemme information, der er rettet til ham personligt, på en måde, der muliggør fremtidig adgang og uændret reproduktion af den gemte information.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra fjernkontrakten i fortrydelsesperioden;

Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser på afstand til forbrugere;

Fjernkontrakt: en kontrakt, hvor der i forbindelse med et af erhvervsdrivende organiseret system for fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, fra indgåelse af kontrakten udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: middel, der kan anvendes til indgåelse af en kontrakt, uden at forbruger og erhvervsdrivende samtidig er samlet på samme sted.

Generelle vilkår: de nærværende generelle vilkår for den erhvervsdrivende.

Artikel 2 - Identitet af den erhvervsdrivende

Premiere Trading
KVK: 72141425
NL002345521B09
Info@novensa.dk
De nieuwe Erven 3, Unit 11937, Holland

Artikel 3 - Anvendelse

Disse almindelige vilkår gælder for enhver tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver indgået fjernkontrakt og bestillinger mellem erhvervsdrivende og forbruger.

Inden fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse almindelige vilkår blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden fjernkontrakten indgås, blive angivet, at de generelle vilkår kan ses hos erhvervsdrivende og de vil blive sendt til forbrugeren uden omkostninger så hurtigt som muligt efter forbrugerens anmodning.

Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår i afvigelse af det foregående afsnit og inden fjernkontrakten indgås, stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan gemmes på et holdbart datamedie af forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden fjernkontrakten indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår kan læses elektronisk, og at de vil blive sendt til forbrugeren elektronisk eller på anden måde uden omkostninger efter forbrugerens anmodning.

I tilfælde af at ud over disse generelle vilkår også specifikke produkt- eller servicevilkår finder anvendelse, gælder det andet og tredje afsnit tilsvarende, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende generelle vilkår altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår på et tidspunkt er eller bliver helt eller delvist ugyldige eller ophæves, forbliver kontrakten og disse vilkår i øvrigt gyldige, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet i gensidig forståelse af en bestemmelse, der så vidt muligt nærmer sig det oprindelige formål.

Sager, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår, skal vurderes i "ånden" af disse generelle vilkår.

Uklarheder om fortolkning eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår skal fortolkes i "ånden" af disse generelle vilkår.

Artikel 4 - Tilbudet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under betingelser, angives dette tydeligt i tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Entreprenøren har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en god vurdering af tilbuddet fra forbrugerens side. Hvis entreprenøren bruger billeder, skal disse være en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke entreprenøren.

Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er indikative og kan ikke danne grundlag for erstatning eller opløsning af aftalen.

Billeder af produkter er en troværdig gengivelse af de tilbudte produkter. Entreprenøren kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt matcher de faktiske farver på produkterne.

Ethvert tilbud indeholder tilstrækkelige oplysninger, så det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet. Dette omfatter især:

Prisen, undtagen afklaringsomkostninger og importmoms. Disse ekstra omkostninger vil være for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurerfirmaet vil, med hensyn til importen, bruge den særlige ordning for post- og kurerfirmaer. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, hvilket også er tilfældet her. Post- og/eller kurerfirmaet opkræver momsen (sammen med de opkrævede afklaringsomkostninger) fra modtageren af varerne;

  • Eventuelle forsendelsesomkostninger;
  • Hvordan aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der kræves til dette formål;
  • Om tilbagetrækningsretten er gældende eller ej;
  • Betalings-, leverings- og gennemførelsesmetoden for aftalen;
  • Fristen for accept af tilbuddet eller fristen, inden for hvilken entreprenøren garanterer prisen;
  • Størrelsen af gebyret for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af fjernkommunikationsteknologi beregnes på en anden basis end den almindelige grundtakst for det anvendte kommunikationsmiddel;
  • Hvis aftalen arkiveres efter tilblivelsen, og i så fald hvordan den kan tilgås af forbrugeren;
  • Måden, hvorpå forbrugeren, inden indgåelse af aftalen, kan kontrollere og om nødvendigt rette de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen;
  • Eventuelle andre sprog, ud over nederlandsk, som aftalen kan indgås på;
  • Adfærdskoder, som entreprenøren har underkastet sig, og måden hvorpå forbrugeren elektronisk kan få adgang til disse adfærdskoder; og
  • Den mindste varighed af fjernaftalen i tilfælde af en langvarig transaktion.

Valgfrit: Tilgængelige størrelser, farver, materiale.

Artikel 5 - Aftalen

Aftalen indgås under forbehold af det, der er fastsat i afsnit 4, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil knyttede betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks elektronisk modtagelsen af forbrugerens accept af tilbuddet. Indtil virksomheden har bekræftet modtagelsen af denne accept, kan forbrugeren opløse aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til sikring af den elektroniske overførsel af data og sikrer en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger til dette formål.

Virksomheden kan - inden for de lovmæssige rammer - undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de faktorer og forhold, der er af betydning for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis virksomheden på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har den ret til motiveret at afvise en ordre eller anmodning eller at knytte særlige betingelser til dens gennemførelse.

Virksomheden vil sammen med produktet eller tjenesten give forbrugeren følgende oplysninger skriftligt eller på en sådan måde, at den kan gemmes på et holdbart medium og være tilgængelig for forbrugeren på en tilgængelig måde:

  1. Virksomhedens besøgsadresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
  2. Betingelserne for, og hvordan forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret, eller en klar meddelelse om, at fortrydelsesretten er udelukket;
  3. Oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet;
  4. De i artikel 4, stk. 3 i disse vilkår nævnte oplysninger, medmindre virksomheden allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før udførelsen af aftalen;
  5. Kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end ét år eller er af ubestemt varighed.

I tilfælde af en langvarig transaktion er bestemmelsen i foregående afsnit kun gældende for den første levering.

Alle aftaler indgås under forbehold af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opløse aftalen uden angivelse af årsager inden for 14 dage. Denne tænkeperiode begynder dagen efter, at forbrugeren har modtaget produktet, eller en forudgående af forbrugeren udpeget og til virksomheden bekendtgjort repræsentant.

I løbet af tænkeperioden vil forbrugeren omhyggeligt håndtere produktet og emballagen. Han vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, vil han returnere produktet med alle medfølgende tilbehør og - hvis det rimeligt er muligt - i original stand og emballage til virksomheden, i overensstemmelse med de af virksomheden meddelte rimelige og klare instruktioner.

Når forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at gøre dette inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet, kendt for virksomheden. Forbrugeren skal gøre dette ved at sende en skriftlig besked/e-mail. Efter at forbrugeren har meddelt, at han ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer blev returneret til tiden, f.eks. ved at fremlægge et bevis for afsendelse.

Hvis kunden ikke har gjort brug af sin fortrydelsesret inden for de i stk. 2 og 3 nævnte frister, er købet bindende.

Artikel 7 - Omkostninger ved fortrydelse

Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, pålægges omkostningerne ved returnering af produkterne for forbrugeren.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil virksomheden refundere dette beløb så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter fortrydelsen. Dette forudsætter dog, at produktet allerede er modtaget tilbage af webbutikken, eller at der kan fremlægges overbevisende dokumentation for fuldstændig returnering.

Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesret

Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis virksomheden tydeligt har angivet dette i tilbuddet, eller i det mindste i god tid før indgåelsen af aftalen.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

  1. som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer;
  2. som tydeligt er personlige i naturen;
  3. som af deres art ikke kan returneres;
  4. som hurtigt kan forringes eller blive forældede;
  5. hvis prisen er bundet af svingninger på finansmarkedet, som virksomheden ikke har indflydelse på;
  6. for løse aviser og tidsskrifter;
  7. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forbrugeren har brudt forseglingen.
  8. for hygiejniske produkter, hvis forbrugeren har brudt forseglingen.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

  1. vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
  2. hvis leveringen er begyndt med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, før tænkeperioden er udløbet;
  3. vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 - Prisen

I løbet af den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, medmindre prisen ændres som følge af ændringer i momssatserne.

I afvigelse af det foregående punkt kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er bundet af svingninger på finansmarkedet, og som virksomheden ikke har indflydelse på, med variable priser. Denne afhængighed af svingninger og det faktum, at eventuelt angivne priser er vejledende, vil blive angivet i tilbuddet.

Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovgivningsmæssige bestemmelser eller bestemmelser.

Prisforhøjelser fra 3 måneder efter indgåelsen af aftalen er kun tilladt, hvis virksomheden har forhandlet dette og:

  1. det er resultatet af lovgivningsmæssige bestemmelser eller bestemmelser; eller
  2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.

Leveringsstedet fastlægges i henhold til artikel 5, stk. 1, i Momsloven 1968 i det land, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde finder levering sted uden for EU. Som følge heraf vil en importmoms og/eller fortoldningsafgift blive opkrævet af kurer- eller postservice hos køberen. Derfor vil der ikke blive opkrævet moms af virksomheden.

Alle priser er under forbehold for tryk- og stavefejl. Der påtages intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og stavefejl. I tilfælde af tryk- og stavefejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti

Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de specificerede krav i tilbuddet, de rimelige krav til ordentlighed og/eller brugbarhed på datoen for indgåelsen af aftalen og de gældende lovmæssige bestemmelser og/eller offentlige forskrifter. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.

En af virksomheden, fabrikanten eller importøren udstedt garanti berører ikke de lovmæssige rettigheder og krav, som forbrugeren har i henhold til aftalen over for virksomheden.

Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal anmeldes skriftligt til virksomheden inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkter skal ske i original emballage og i ny stand.

Garantiperioden fra virksomheden svarer til fabriksgarantiperioden. Virksomheden er dog aldrig ansvarlig for produktets endelige egnethed til enhver individuel anvendelse af forbrugeren eller for eventuelle råd om brugen eller anvendelsen af produktet.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren selv har repareret og/eller bearbejdet de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller bearbejdet af tredjeparter; De leverede produkter er udsat for unormale forhold eller på anden måde ikke er blevet håndteret forsvarligt eller er i strid med virksomhedens anvisninger og/eller behandlet på emballagen; Ugyldigheden er helt eller delvist resultatet af forskrifter, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 - Levering og udførelse

Virksomheden vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af bestillinger af produkter.

Leveringsadressen er den, som forbrugeren har meddelt til virksomheden.

Med forbehold af det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringsfrist. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan udføres helt eller delvist, vil forbrugeren modtage meddelelse herom senest 30 dage efter, at ordren er afgivet. I så fald har forbrugeren ret til at opløse aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.

I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående punkt vil virksomheden refundere det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter opløsningen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil virksomheden bestræbe sig på at tilvejebringe en erstatningsvare. Ved levering vil det tydeligt og forståeligt blive meddelt, at der leveres en erstatningsvare. Ved erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved eventuel returnering er for virksomhedens regning.

Risikoen for skade og/eller tab af produkter påhviler virksomheden indtil levering til forbrugeren eller en forud angivet og kendt repræsentant for virksomheden, medmindre der udtrykkeligt er aftalt andet.

Artikel 12 - Løbende transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og som har til formål at regelmæssigt levere produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med iagttagelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for bestemt tid og som har til formål at regelmæssigt levere produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, mod udgangen af den bestemte periode, med iagttagelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

Forbrugeren kan opsige de i de foregående punkter nævnte aftaler:

til enhver tid og ikke begrænses til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

mindst opsige på samme måde, som de er indgået af ham selv;

altid opsige med samme opsigelsesfrist som den, som virksomheden har forhandlet for sig selv.

Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at regelmæssigt levere produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, må ikke automatisk fornyes eller fornys for en bestemt periode.

I afvigelse af det foregående punkt kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at regelmæssigt levere dag-, nyheds- og ugeblade og tidsskrifter, automatisk fornyes for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale mod slutningen af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst en måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som har til formål at regelmæssigt levere produkter eller tjenesteydelser, kan kun automatisk fornyes for ubestemt periode, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige den med en opsigelsesfrist på højst en måned og en opsigelsesfrist på højst tre måneder i tilfælde af en aftale, der sigter på at regelmæssigt, men mindre end en gang om måneden, levere dag-, nyheds- og ugeblade og tidsskrifter.

En aftale med begrænset varighed til regelmæssigt at levere dag-, nyheds- og ugeblade og tidsskrifter (prøve- eller introduktionstilbud) fornyes ikke automatisk og udløber automatisk ved udløbet af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen med en opsigelsesfrist på højst en måned efter et år, medmindre rimelighed og retfærdighed modsætter sig opsigelse før udløbet af den aftalte periode.

Artikel 13 - Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skal betale, betales inden for 7 arbejdsdage efter starten af tænkeperioden som omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjeneste starter denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

Forbrugeren har pligt til øjeblikkeligt at meddele eventuelle fejl i de angivne eller nævnte betalingsoplysninger til virksomheden.

I tilfælde af forsinket betaling fra forbrugeren har virksomheden, medmindre loven begrænser dette, ret til at opkræve rimelige omkostninger, der er gjort kendt for forbrugeren på forhånd.

Artikel 14 - Klageprocedure

Klager over udførelsen af aftalen skal indgives fuldt og tydeligt inden for 7 dage efter, at forbrugeren har konstateret manglerne.

Klager, der er indgivet til virksomheden, besvares inden for en frist på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil virksomheden svare inden for fristen på 14 dage med en modtagelsesbekræftelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses i fællesskab, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke virksomhedens forpligtelser, medmindre virksomheden skriftligt angiver andet.

Hvis en klage er berettiget, vil virksomheden efter eget valg enten erstatte eller reparere de leverede produkter uden omkostninger.

Artikel 15 - Annulleringer

Kunder har ret til at annullere deres ordre inden for 24 timer efter afgivelse af ordren. Efter denne 24-timers periode er annullering ikke længere mulig. For at meddele en annullering skal kunden kontakte vores kundeservice og give alle relevante oplysninger om ordren. I tilfælde af annullering inden for den fastsatte 24-timers periode, vil det fulde beløb, som kunden allerede har betalt, blive refunderet. Eventuelle omkostninger til særlige eller hastende leverancer er dog ikke berettiget til refusion. Denne ordning gælder ikke for produkter, der er blevet tilpasset eller personaliseret. Retten til at annullere gælder ikke for digitale produkter, der giver adgang umiddelbart efter købet. Ved at afgive en ordre accepterer kunden disse annulleringsbetingelser.

Artikel 16 - Tvister

Aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som disse generelle betingelser vedrører, er underlagt udelukkende nederlandsk ret. Selvom forbrugeren bor i udlandet.